Juridisk rådgivning

Funderar du på vilken av Swedish Softwares medlemsnivåer som ditt företag ska välja? Det avgörs till stor del av behovet inom juridisk rådgivning.

Swedish Software har tre medlemsnivåer: Start (för nystartade företag), Standard (den vanligaste formen av medlemskap) och Plus (med extra förmåner). Samtliga medlemsnivåer ger ditt företag tillgång till rådgivning som rör Swedish Softwares it-avtal. Som Plusmedlem har du dessutom tillgång till juridiska tjänster inom affärsjuridik och arbetsrätt. På så sätt behöver ditt företag varken anställa en jurist eller anlita advokatbyrå.

Startup och Standard – goda råd om branschavtalen

Behöver vårt företag ett licensavtal? Bör vi använda avtalet för Cloud Sourcing eller Software as a Service? Vad är skillnaden mellan underhållsavtalet och supportavtalet? Oavsett vilken av våra medlemsnivåer som ditt företag väljer har du tillgång till rådgivning som rör Swedish Softwares it-avtal. Vi hjälper dig att navigera rätt genom avtal och paragrafer, så att din verksamhet får ett heltäckande skydd.
 

Plus – goda råd om avtalen samt affärsutveckling, affärsjuridik och arbetsrätt

Som Plusmedlem i Swedish Software får du goda råd som rör branschavtalen. Dessutom har ditt företag tillgång till en egen juristavdelning inom affärsjuridik och arbetsrätt, med följande tjänster.
 

Affärsjuridik

• Tvister
• Samarbets-, kompanjon- och delägaravtal
• Leveransavtal
• Immaterialrätt och varumärkesskydd
• Serviceavtal, licenser och royalties
• Lagbevakning
 

Arbetsrätt

• Anställningar, uppsägningar och omorganisationer
• Förhandlingar och tolkningar
• Blanketter
• Uppdatering om nya regler med mera